Träning & jobb. Nothin’ else

Snabbt inlägg:

Har sedan en tid tillbaka 3-månaders gymkort på Friskis & svettis kvarnen. Har varit där ganska mycket. Jag sprang till och med (o gick snabbt emellanåt) 5 km igår – trots att jag hade en äcklig glasbit i foten!

Idag har jag jobbat 9 timmar och efter det körde jag 90 min stavgång.

Imorgon blir det samma jobbtid igen och sen Friskis efteråt. Träna träna träna. Får hoppas att det ger resultat…

Annonser

Sarkasmfritt hurra!

Har tränat på Friskis & Svettis idag en intensiv timme, som jag är sjukt nöjd med! Börjar för övrigt med 30-day squat challenge idag (igen). Taggad!

Ja nu blir det en del träningsbilder. Men det är helt rätt ta mig fan! Nu är jag igång. Har tränat varje ledig dag samt gått/joggat till jobbet varje pass nu sen 14 mars, som sagt var, samt dietat. Nu är lår och rumpa nog ihjälkörda för idag. Eller nej, jag ska ju göra mer squats sen. YES! Sarkasmfritt hurra för mig!

10428133_925206324190444_2124114686936196406_n

Work & work-out

Jobbat en del nu senaste veckan. Men har gått till jobbet och gått/joggat hem. Sen har jag tränat på ett eller annat sätt varje dag. Grymt när man känner att man till och med VILL träna, VILL springa, VILL lyfta tunga grejer, VILL bli helt förstörd i kroppen på ett bra sätt. KUL! Powerwalkade till och med en mil här om dagen 😀 Tummen upp! Sen har jag varit på gym och imorgon ska jag dit igen. Sen blir det gymkort på torsdag. Heja heja

17383_922540834456993_6089704559224064438_n

Så lite tid för blogg

Så lite tid för bloggen just nu. Prio är träningen och den går bra! Köpt keps & lätt fodrad väst nu som motivation och så fick jag träningsskor igår. Nu är jag på gång. Tränar både inne och ute och snart blir det gymkort på Friskis & Svettis Kvarnen. Yeah. Skulle bara säga det. 😛11015460_920007484710328_1941774961328620577_n

Galna övningar för att vända ilska till bränsle!

Jag kanske inte är den mest positiva personen som finns. Du kanske är en sådan som är hurtig och peppad till tusen? En som med glatt humör tänker att ”wow så skoj att ha massor med kilon att gå ner, hej och hå vad det ska bli roligt att kämpa hårt!”? 

Nej, så är inte jag. Jag simmar ofta runt i en pool av ångest och destruktiva tankar. En del har med vikten att göra. Andra tankar är från annat i livet. MEN – jag har kommit på att det är bra med lite ilska, lite cynism och sarkasm. Man kan faktiskt vända det till bränsle när man ska gå ner i vikt.

Jag har nedan knåpat ihop tre ”övningar” ni kan göra när ni är förbannade, för att vända ilskan till energi!

Övning 1
Situation: 
Du har varit iväg till affären och trots att du ville köpa endast nyttigheter så har du fått med dig en chokladkaka i påsen. Du är så sugen på den att du nästan briserar och du är samtidigt förbannad på dig själv. Kanske lite ledsen.
Lös det: Släpp lös vansinnet och släng chokladen. Trampa på den! Häll diskmedel på den! Dra ihop soppåsen och gå ut i soprummet/till soptunnan och släng ner den så det dundrar! Är det inte folk runt dig kan du nästan vråla lite också! Behandla den som din största fiende. Se på den med avsky! Den vill dig illa!
Jag skojar inte. Det är verkligen ett bra tips.

Övning 2
Situation: 
Nu är du förbannad bara rent allmänt. Kanske har du nyss gjort övning 1. Eller så är du förbannad på vad som helst: IS-galningarna, hur du ser ut, jobbet; att du bråkar med sambon eller att grannen övar saxofon på din lediga dag.
Lös det: Ta på dig solglasögon fast det är pissmulet. Dra på dig träningskläder, ett alldeles för rött läppstift och dra ut och gå snabbt och ryckigt, så du nästan hoppar fram. Snart kommer du frigöra ämnen som gör att det lättar i sinnet. Men fortsätt gå! Det spelar ingen roll om du går runt kvarteret eller runt stan, runt en sjö; långt eller kort. Du använder de facto att du är tokig – till att gå snabbt. Därmed avreagerar du dig och tränar på samma gång! Då blir man glad igen.
Återigen: Det är inget skämt.

Övning 3
Situation: 
Du läser bloggar eller kollar på tv. Käcka, smala och supertränade kvinnor med vackert hår susar förbi med stora leenden och meddelar att ”det är superkul att köra ett tretimmarspass på gymmet fem dagar i veckan. Det är så himla skönt och man mååår så bra!!”. Du eldar upp dig, blir samtidigt ledsen och bitterheten sprids i kroppen över att du själv känner dig långt ifrån dessa personer. Du är och kommer kanske aldrig att bli en aerobicsinstruktör. Allt känns skit!
Lös det: Bläddra fram till Biggest loser. Tänk att de har det jobbigare, de mår också skit – och visst har de mycket hjälp MEN – DU är inte där än! Du kanske inte väger 200 kg – Du har chansen att på egen hand börja NU. Kolla på programmet och elda upp dig lite – kan de, kan du! De orkar träna åtta timmar om dagen. De jobbar inte, de gör inget annat så det är naturligtvis inget du kan jämföra dig med – MEN: Börja kör jobbiga övningar hemma samtidigt som du kollar programmet. Du får tips, svettas och du får ut ilska och avund!
rage

Du gör det FÖR DIN SKULL. Och du är KUNG!

Jag vet att detta är oortodoxa tips. Men det skadar väl inte att försöka? Är du käck och pepp så är väl det toppen för dig. Men för oss som inte är så kan de här sätten fungera 🙂 

Pissväder, pisshumör

Sprang på motionsbandet nyss i blott tio minuter. Sen hade jag tänkt att gå ut och gå en timme. Men jag fryser eller svettas (går inte att hitta ytterkläder till denna pissiga årstid) hur jag än klär mig. Det blåser som fan, duggregnar ihärdigt och NEJ – jag vägrar gå ut. Så hurtig är jag ICKE!

Skulle göra chokladmousse här om dagen. Som tur var frågade min sambo om jag inte hade sockerstopp nu. Tack och lov. Så det blev ingen efterrätt. Slängde nu chokladen i ren ilska, för jag hade sparat den i kylen. VIK HÄDAN!

Ska kolla på Biggest loser sen och ta en tur till på rullbandet samtidigt. Köra lite hemmaövningar också, så som detta: http://www.tv4play.se/program/biggest-loser?video_id=3049185

weather

Swimming sucks!

Ny respekt för Sara Sjöström fick jag här om dagen.
Skrev ju att jag skulle börja simma, så jag hävde mig i plurret i torsdags.
Åh, vad härligt, tänkte jag och bytte om. Hade gått den 30 minuter långa vägen till Eyrabadet och var peppad som en gädda. Typ.

När jag väl börjat simma så upptäckte jag med fasa: swimming_sucks_shirts-rc7340cc34a4f4981b4ce067744fa22b0_va6lr_512

Förlåt om jag krossar drömmar nu. Ni hade väl verkligen hunnit drömma om att plaska och gå ner i vikt samtidigt i en härlig symbios framöver. Men det grusar jag här och nu. Det rekommenderas ej. Ska dock gå dit igen och försöka ändra uppfattning. Men det ser mörkt ut. 😀

Lchf-gryta & anti-mello-kväll

Nu har jag promenerat till Ica Maxi och storhandlat. Tog taxi hem, då påsarna var svintunga. Oh well.

Ikväll blir det storkok i form av lchf-gryta på nötbog.
Jag gör as such:
Nötbog, putsad, skuren i bitar, stekt i smör med lök, vitlök och champinjoner (de tre sistnämnda stekta i smör på sidan av o nerlagda i slutet). Långkokad med vatten och buljongtärningar i x antal timmar.
Eventuellt lite soja. Massor med grädde. Skärmavbild 2015-02-28 kl. 16.08.56

Har även köpt grejer till en kycklingcurrygryta tills imorgon.

Har fått sluta käka kvarg tills vidare då jag inbillar mig att den stoppar viktnedgången. Känner att jag blivit starkare. Men vikten rör sig inte stadigt neråt just nu. Jag har ju tränat en del så kan ju vara för det som det står still (att jag bygger muskler).

Ikväll: Undvika Melodifestivalen
Kanske istället: Spela GTA 5 om jag hinner (hinner inte)
Också: Tända rosa ljus
Även: Upptagen med hemliga planer
Även: Måla naglarna päronfärgade ^_^ höhö
Trevlig helg!